Matej Oset (Pivovarna Laško Union) - Razvoj podjetja
V
pogovoru z g. Osetom, direktorjem oskrbne verige v Pivovarni Laško Union, smo izvedeli, kako se je navedeno podjetje razvijalo
skozi čas in kakšen je potek oskrbne verige. Poudaril je, da se uspeh podjetja
ne meri samo s finančnimi rezultati, temveč tudi z odgovornostjo do okolja in
zaposlenih. Ključ do dobrega vodje je predvsem v pogumu in znanju, ki mu
pomagata pri sprejemanju ključnih odločitev v podjetju.
V Pivovarni Laško Union delujeta dve lokaciji, in sicer Union proizvodnja v
Ljubljani ter Laško proizvodnja v Laškem, skupno obema lokacijama je
uravnotežena, komplementarna proizvodnja. Zanimivost je ta, da kar 1/3 posla
predstavlja brezalkoholni program, ki deluje tudi preko licenčnine drugih
podjetij.
Lansiranje novih proizvodov je odvisno od
potrebe trga, saj je glavni cilj izpopolnjevanje potreb kupcev. Dobra kakovost
proizvodov zahteva določen čas, trg in pa seveda konstanten razvoj
pivovarne. V Sloveniji imamo glede na kupno moč prebivalstva
peto najvišjo trošarino v Evropi, kar pomeni, da gre kar 40 % cene
produkta v proračun države. Skupina Laško Union pokriva 67 % domačega trga
piva. Pred vstopom Heinekena so
imeli določen odstotek proizvodnje namenjen tudi trgovskim znamkam, kar pa je
povzročilo iz cenovnega aspekta ekstremni kanibalizem. Private label danes
pokriva skoraj 23 % trga. Preusmerili so se v proizvodnjo in izvoz Heinekena
tudi za sosednje trge, tako da bi lokacija v Laškem postala neko vozlišče za
Heineken. V načrtu imajo tudi, da se del proizvodnje v Ljubljani preusmeri v
vozlišče za CIDER, saj povpraševanje po tem brandu izjemno narašča.
Oskrbna veriga je pred prihodom Heinekena
vključevala sedem različnih podjetij, ki so prispevala k ugodnejšim nabavnim
pogojem. Sedaj je nabava priključena k finančnemu oddelku in ni več del oskrbne
verige. Proces poteka bolj globalno za celotno skupino Heineken. Distribucija
blaga poteka preko štirih distribucijskih centrov, grosistov, trgovin itd.
Preko retaila prodajo 60 % blaga, ostalih 40 % pa preko HEUREKE.
Podjetje Laško Union je med drugim tudi
največji sponzor v slovenskem športu, veliko donirajo tudi v lokalno
okolje, tudi z organizacijo dogodkov kot so npr. PIVO IN CVETJE.
Izzive za v prihodnje vidijo predvsem v
optimizaciji procesov, v povečanju deleža na trgu (doma in v tujini), postati
bolj MAINSTREAM, izboljšati premium segment, izboljšati storitev v ON-TRADE ter
zmanjšanti fiksne stroške (tudi zaradi vode so v bistveno slabšem konkurenčnem
položaju, saj plačujejo visoko koncesijo, kljub lastnemu viru).
Dinamika v oskrbni verigi je odvisna
zlasti od moči akterja (njegove velikosti in tudi same kategorije). Predvsem je
tukaj ključno planiranje, ki mora biti sistematično.
Petra Jurečič (BusinessClass01)