Matej Oset (Pivovarna Laško Union) - Razvoj podjetja




V pogovoru z g. Osetom, direktorjem oskrbne verige v Pivovarni Laško Union, smo izvedeli, kako se je navedeno podjetje razvijalo skozi čas in kakšen je potek oskrbne verige. Poudaril je, da se uspeh podjetja ne meri samo s finančnimi rezultati, temveč tudi z odgovornostjo do okolja in zaposlenih. Ključ do dobrega vodje je predvsem v pogumu in znanju, ki mu pomagata pri sprejemanju ključnih odločitev v podjetju.
V Pivovarni Laško Union delujeta dve lokaciji, in sicer Union proizvodnja v Ljubljani ter Laško proizvodnja v Laškem, skupno obema lokacijama je uravnotežena, komplementarna proizvodnja. Zanimivost je ta, da kar 1/3 posla predstavlja brezalkoholni program, ki deluje tudi preko licenčnine drugih podjetij.

Lansiranje novih proizvodov je odvisno od potrebe trga, saj je glavni cilj izpopolnjevanje potreb kupcev. Dobra kakovost proizvodov zahteva določen čas, trg in pa seveda konstanten razvoj pivovarne.  V Sloveniji imamo glede na kupno moč prebivalstva peto najvišjo trošarino v Evropi, kar pomeni, da gre kar 40 % cene produkta v proračun države. Skupina Laško Union pokriva 67 % domačega trga piva. Pred vstopom Heinekena so imeli določen odstotek proizvodnje namenjen tudi trgovskim znamkam, kar pa je povzročilo iz cenovnega aspekta ekstremni kanibalizem. Private label danes pokriva skoraj 23 % trga. Preusmerili so se v proizvodnjo in izvoz Heinekena tudi za sosednje trge, tako da bi lokacija v Laškem postala neko vozlišče za Heineken. V načrtu imajo tudi, da se del proizvodnje v Ljubljani preusmeri v vozlišče za CIDER, saj povpraševanje po tem brandu izjemno narašča.

Oskrbna veriga je pred prihodom Heinekena vključevala sedem različnih podjetij, ki so prispevala k ugodnejšim nabavnim pogojem. Sedaj je nabava priključena k finančnemu oddelku in ni več del oskrbne verige. Proces poteka bolj globalno za celotno skupino Heineken. Distribucija blaga poteka preko štirih distribucijskih centrov, grosistov, trgovin itd. Preko retaila prodajo 60 % blaga, ostalih 40 % pa preko HEUREKE. 

Podjetje Laško Union je med drugim tudi največji sponzor v  slovenskem športu, veliko donirajo tudi v lokalno okolje, tudi z organizacijo dogodkov kot so npr. PIVO IN CVETJE.

Izzive za v prihodnje vidijo predvsem v optimizaciji procesov, v povečanju deleža na trgu (doma in v tujini), postati bolj MAINSTREAM, izboljšati premium segment, izboljšati storitev v ON-TRADE ter zmanjšanti fiksne stroške (tudi zaradi vode so v bistveno slabšem konkurenčnem položaju, saj plačujejo visoko koncesijo, kljub lastnemu viru).

Dinamika v oskrbni verigi je odvisna zlasti od moči akterja (njegove velikosti in tudi same kategorije). Predvsem je tukaj ključno planiranje, ki mora biti sistematično.




Petra Jurečič (BusinessClass01)

Priljubljene objave