Duško Kos (Studio Moderna) - Motivacija in razumevanje
Duško Kos zaseda pomembne funkcije v gospodarstvu in upravi
Studia Moderna. V pogovoru je sprožil provokativno in dragoceno diskusijo o
generaciji milenijcev, uspehu ter ponudil nekaj pomembnih življenjskih stremljenj,
ki pripeljejo do uspeha. Prvi korak je zapisan že na vhodu delfskega preročišča:
»Spoznaj samega sebe«.
Generacija
milenijcev (rojeni od 1982-2000) se oblikuje v času hitrosti in mobilnosti, za
razliko od ostalih, pa naj bi milenijci imeli velika pričakovanja in bili stalno
nezadovoljni. Po drugi strani pa si generacije niso tako zelo različne.

Naš prvi najpomembnejši
resurs je čas in drugi, mi sami. Fokus
mora biti ključna prednost, saj le tako pridemo do FLOWa. To je involviranost v svoje delo, ko imamo veliko znanja in
nam hkrati to delo predstavlja izziv (Mihaly Csikszentmihaly). Takrat imamo
zanos, izjemno jasnost, vedenje o uresničljivosti, prijetno vznemirjenje, zadovoljstvo. Kar ni enako coni udobja!
Lahko si privzgojimo
vzorce uspeha, induciramo občutke sreče, a moramo biti pri tem iskreni. Za
uspeh moramo spremeniti kakšno navado, največ težav pa se skriva v nezavednem,
zato samo z voljo, ne moremo uspeti. Postati moramo zavestni, da smo za svoje uspehe in motivacijo odgovorni
sami in videti kontekst napak, svojih in drugih.
Včasih k
zavestnosti pomaga razgovor s samim seboj, včasih iskreno zrcalo drugega,
pomembna je bolj vsakodnevnost kot pomembnost prakse. O konstruktivnosti
kritike presojamo sami, težko je priznati lastne napake, a če ne vidimo najprej
sebe, nam najboljši nasvet ne more pomagati. Iskrenost težko prenašamo, odvisno
kako je podana in kako smo pripravljeni. Vse se začne pri nas, če le imamo dovolj močan motiv in si ga znamo v vsakem trenutku
ustvariti. Ne čakajmo, da se motiv pojavi sam.

ZAKLJUČEK
Mnogokrat
stvari niso čisto take, kot sprva kaže. Če jih hočemo zares dobro spoznati,
moramo najprej zares dobro spoznati sebe. Soočiti se moramo z dejstvom, da »nas
je v glavi več« (bel in črn volk) in se za uspehe znati nagraditi. Vedi česa
približno si sposoben, kaj si želiš in kaj si pripravljen narediti, da dosežeš cilj.
Nasvet: ne
preceni se, ne domnevaj, ne podceni izzivov.
Tamara Turk
(Business Class01)