Matej Oset (Pivovarna Laško Union) - Uspešna podjetniška strategija
»Pivo
je ena sama emocija«, je bil stavek, s katerim nas je nagovoril g. Matej Oset,
direktor oskrbovalne verige podjetja Pivovarna Laško Union.
Edvard Vidmar in Patricija Randl (BusinessClass02)
Gospod
Matej Oset, ponosen Celjan, je svojo karierno pot v Pivovarni Laško Union
začel že 20 let nazaj, ko je zaključil študij biotehnologije na Biotehniški
Fakulteti v Ljubljani in pričel kot mlad tehnolog v Pivovarni Laško Union. Tudi
po toliko letih v istem podjetju je še vedno strasten do dela, ki mu je tudi v
veliko veselje.
Pivovarna
Laško Union, ki je pred kratkim praznovala 150 let obstoja, ima na slovenskem
tržišču piva 76% delež, ki pa je vsekakor daleč najvišji v Evropi. Kljub tako
visokem deležu pa letos predvidevajo 1.2% rast. Tako so na tržišču skoraj vedno
prva izbira in si želijo postati »strateški hub« za Adria regijo.
Skupino
Laško Union je oktobra 2015 prevzela skupina Heiniken, za kar g. Oset pravi, da
ga veseli, da je podjetje prevzel nekdo, ki posel razume in obratuje kot
družinsko podjetje. Kljub temu, da je Heiniken svetovno prepoznana znamka piva,
pa je bila Laško tista znamka, ki je Heinikenu omogočila razvoj na trgih bivše
Jugoslavije. Heiniken ima npr. sedaj veliko rast na Srbskem trgu.
Pivovarna
Laško Union s pomočjo skupine Heiniken veliko investira v razvoj znamk in
kadrov. Ogromno energije vlagajo v marketing, embalažo in zunanji izgled
blagovnih znamk. Velik poudarek dajejo kvaliteti, kar pa se tudi odraža v okusu
pri vseh pijačah. K temu veliko doprinese njihov lastni vir vode, ki ga
uporabljajo v pivu, ledenem čaju in v vseh Zala izdelkih. Vse pijače pa so še
vedno brez dodanih konzervansov in z minimalno količino vsebnosti
sladkorja.
Pivovarna
Laško Union je med drugimi največji sponzor v Slovenskem športu, saj z
marketingom spodbujajo aktivno življenje in investirajo veliko v trajnostni
razvoj. To pomeni, da so optimizirali proizvodnjo piva do te mere, da porabijo
minimalno količino vode in ustvarijo minimalni odpadek (trpine), ki pa ga
odvozijo za krmo krav.
Edvard Vidmar in Patricija Randl (BusinessClass02)