Peter Frankl (Finance) - Lov na zajca
Peter Frankl, odgovorni
urednik in direktor časnika Finance, je kritično predstavil določena pomembna
družbena dogajanja, ki so tlakovala pot slovenskega gospodarstva in zaznamovala
Slovenijo v zadnjih 25 letih. Gospod Frankl nas je že v začetku pogovora
zapeljal v lovljenje metaforičnega zajca: oblikovanje idealne vizije in
sledenje le tej. Ob doseganju mejnikov je potrebno postavljati nove cilje
oziroma pustiti zajcu prostor, da ga ne ujamemo. Zajec je vodilo razvoja in je
tu z namenom, da se venomer premikamo naprej.
V kolektivnem spominu
države in gospodarstva so ostale razne tranzicijske zgodbe turbulentnega
obdobja med leti 1992 in 1996. Šele po tem so se začeli urejevati določeni
postopki, s katerimi se je Slovenija želela približati idealu evropske države.
Tako sta politika in gospodarstvo lovili skupnega zajca ter ga do leta 2002
tudi že nekako ujeli.
Kritični pogled na to
obdobje zopet pokaže, kako je ta ključen moment ujetja zajca povzročil čudne
dogodke v naslednjih nekaj letih, ko ni bilo skupnega cilja. Spomni nas na
Pivovarsko vojno, ki je bila ključen moment v slovenski tranziciji, ko smo z
ohranitvijo Pivovarne Union v slovenski lasti in nadaljnjo združitvijo v
Pivovarno Laško Union znova izgubili zajca.
Pogovor je zaključil s
sklepno mislijo, naj ne pozabimo na zajca v svojemu življenju. Poudaril je, da
mora imeti vsak posameznik svoj moralni kodeks jasno razdelan ter, da je
potrebno v življenju spraševati in se neprestano učiti. Ob tem je predlagal, da
naj prispevamo k tvornosti družbe, v kateri živimo, tako da ne delamo škode
temveč korist.
Tjaša Valič
in Peter Drole (BusinessClass01)