Peter Frankl (Finance) - Lov na zajca

Peter Frankl, odgovorni urednik in direktor časnika Finance, je kritično predstavil določena pomembna družbena dogajanja, ki so tlakovala pot slovenskega gospodarstva in zaznamovala Slovenijo v zadnjih 25 letih. Gospod Frankl nas je že v začetku pogovora zapeljal v lovljenje metaforičnega zajca: oblikovanje idealne vizije in sledenje le tej. Ob doseganju mejnikov je potrebno postavljati nove cilje oziroma pustiti zajcu prostor, da ga ne ujamemo. Zajec je vodilo razvoja in je tu z namenom, da se venomer premikamo naprej.

V kolektivnem spominu države in gospodarstva so ostale razne tranzicijske zgodbe turbulentnega obdobja med leti 1992 in 1996. Šele po tem so se začeli urejevati določeni postopki, s katerimi se je Slovenija želela približati idealu evropske države. Tako sta politika in gospodarstvo lovili skupnega zajca ter ga do leta 2002 tudi že nekako ujeli.

Kritični pogled na to obdobje zopet pokaže, kako je ta ključen moment ujetja zajca povzročil čudne dogodke v naslednjih nekaj letih, ko ni bilo skupnega cilja. Spomni nas na Pivovarsko vojno, ki je bila ključen moment v slovenski tranziciji, ko smo z ohranitvijo Pivovarne Union v slovenski lasti in nadaljnjo združitvijo v Pivovarno Laško Union znova izgubili zajca.

Pogovor je zaključil s sklepno mislijo, naj ne pozabimo na zajca v svojemu življenju. Poudaril je, da mora imeti vsak posameznik svoj moralni kodeks jasno razdelan ter, da je potrebno v življenju spraševati in se neprestano učiti. Ob tem je predlagal, da naj prispevamo k tvornosti družbe, v kateri živimo, tako da ne delamo škode temveč korist.



Tjaša Valič in Peter Drole (BusinessClass01)

Priljubljene objave