Tomaž Berločnik (Petrol d.d.) – Inovativni poslovni modeli
Tomaž Berločnik nas je kot predsednik uprave Petrola,
v petek, 18. 5. 2018, popeljal v svet inovativnih poslovnih modelov na lastnem
primeru (primer Petrola) . Posredno smo se imeli čast spoznati tudi s Petrolovo
vizijo in strategijo.
G. Berločnik je začel svoj govor s poudarkom na mobilnosti.
Kot dober primer lahko vzamemo Uber, ki kaže na uspešno strategijo poslovanja.
Z ugotovitvijo, da veliki večini lastnikov osebnega avtomobila, le- ti stojijo
brez uporabe več kot 8 ur na dan pri miru, so začeli napredovati v utillizaciji
sredstev. Poslovni model se je spremenil tako, da so lahko za čas neuporabe
vozila, drugi vozniki lahko vozilo uporabljali kot najem za prevoz strank. Utiliziranost
sredstev je razširjena tudi v raznih Rent a car-jih in ostalih podobnih
podjetjih.
Na trgu se razvijajo tudi nove aplikacije, s pomočjo katerih bomo lahko optimizirali svojo pot, saj nam bodo napovedale, kako do izbranih krajev priti najhitreje in najugodneje v sodelovanju z javnimi prevozi, Flixbus-om, Go Optijem in ostalimi prevozniki. To spet nakazuje na to, da je mobilnost naša prihodnost.
Na primeru Petrola smo se spoznali z digitalizacijo
novih inovativnih poslovnih modelov.
Že čez slab mesec dni podjetje napoveduje nov koncept modela Fresh, kjer bomo lahko izbrali produkte, ki jih želimo kupiti na določenem prodajnem mestu Petrol, plačali in povedali želen prihod preko aplikacije, ta pa nam bo podala povratno informacijo o tem, ali nam bo glede na trenuten promet uspelo priti pravočasno na prevzem. Pole tega nas bodo izbrani izdelki ob prihodu že čakali na izbranem prodajnem mestu.
V bližnji prihodnosti bo narejena tudi Petrol aplikacija za porabo elektrike, ki bo zajemala vse naše plačilne kartice.
Že čez slab mesec dni podjetje napoveduje nov koncept modela Fresh, kjer bomo lahko izbrali produkte, ki jih želimo kupiti na določenem prodajnem mestu Petrol, plačali in povedali želen prihod preko aplikacije, ta pa nam bo podala povratno informacijo o tem, ali nam bo glede na trenuten promet uspelo priti pravočasno na prevzem. Pole tega nas bodo izbrani izdelki ob prihodu že čakali na izbranem prodajnem mestu.
V bližnji prihodnosti bo narejena tudi Petrol aplikacija za porabo elektrike, ki bo zajemala vse naše plačilne kartice.
ZAKLJUČEK
Uspešna poslovanja znanih podjetij so nam do zdaj že
nakazala, kam nas vodi prihodnost. Z upoštevanjem tega, da bo kmalu vse
temeljilo na digitalizaciji in boljši mobilnosti, se moramo temu ustrezno
prilagajati z novimi poslovnimi modeli.
Špela Filipič (BusinessClass 02)