Janja Božič Marolt in Janez Jereb (Mediana) - Moč analitike podatkov
Ga. Janja Božič Marolt
je ustanoviteljica družb na Inštitutu za raziskovanje trga in medijev –
Mediana. Prisotni so v Sloveniji, na Hrvaškem, v Srbiji in Makedoniji,
raziskovati pa so začeli tudi trg v Bosni in Hercegovini. Ga. Marolt je v
Sloveniji leta 1992 uspešno uvedla raziskavo Mediana za Branost, Gledanost in Poslušanost,
s tujimi partnerji pa raziskavo za Telemetrijo leta 1999. Je predstavnica EMRO
in ESOMAR za Slovenijo ter vodi licenčno partnerstvo v globalno družbo za TGI
In Xpert za 7 držav, leta 2015 pa pristopi v WIN Gallup.
Je tudi predavateljica
na B2, gostuje na Ekonomski fakulteti, FDV in Fakulteti Doba. Poleg rednega
objavljanja člankov, svetovanja, predavanja ter sodelovanja v televizijskih
oddajah kot je npr. Studio City, se je na povabilo organizatorja
udeležila TEDx talka v Ljubljani, leta 2015 »Statistika – laž ali
resnica?«. Zaradi svojega uspešnega dela na področju tržnega raziskovanja ter
oglaševanja je postala oglaševalska osebnost leta 2001.
TEDx Ljubljana:
»Statistic – lies or the truth?« Janja Božič Marolt (december 2015)
Dostopno TUKAJ.
»Mislim, torej sem,
vem, torej bom.«
Je bila začetna
misel ga. Janje Božič Marolt, katero smo imeli člani 2. generacije
BusinessClass priložnost spoznati v sredo 3. 9. 2018. Povedala nam je, da
raziskovanje potrošnikov postaja vse večji problem v današnjem času ter da smo
»mi«, generacija Y, najmanj dosegljivi za raziskave oz. za pridobitev
informacij. Govorili smo tudi o možganskih aktivnostih in učinku pričakovanj, o
big dati, umetni inteligenci, blockchainu ter o start up razmišljanju. Izvedeli
smo, da so v Mediani že 15. zapovrstjo zadeli pravilen izid volitev, kar je
super dokaz, da se da narediti res kvalitetno analizo. Spremljal jo je tudi g.
Janez Jereb, ki nam je podrobneje v številkah ter odstotkih predstavil nekatere
analize, ki jih izvajajo v Mediani. Npr. koliko ur reklam je v 24-ih urah na
26-ih TV programih, znesek denarja katerega potrošimo Slovenci za športne
stave, koliko ter kakšne časopise radi beremo, koliko spletnih strani povprečno
obiščemo, itd.
Glede na to, da sta
ga. Janja Marolt Božič ter g. Janez Jereb zamudila par minut, je bil njun cilj,
da končata par minut prej, da nas za nagrado razveselita. Vendar jima to ni
uspelo, ker se je management talk zaradi dobre vsebine ter super vzdušja krepko
zavlekel čez dogovorjeno uro zaključka.
Tadej Pivk (BusinessClass02)