Najboljši sosed prihodnosti bo še vedno stavil na človeški stik

O trženjski strategiji smo 23. januarja 2019 poslušali Andreja Zadnik Andoljšek iz podjetja Mercator

Boj za kupca se danes vrti okrog analize trga. Najboljši sosed ocenjuje, da bo osrednji izziv privabljanja kupcev v prihodnosti gradnja značaja blagovne znamke, ki se bo zelo jasno razločila od drugih.


Andreja Zadnik Andoljšek iz podjetja Mercator

Andreja Zadnik Andoljšek je pred desetletjem prestopila z agencijske na naročniško stran in se pridružila Mercatorjevi marketinški ekipi. Pred tem se je pilila v oglaševalskih agencijah Luna\TBWA in OMD Slovenija. Ukvarja se zlasti s tržnim komuniciranjem in strateškimi medijskimi usmeritvami. Deluje tudi v upravnem odboru Slovenskega združenja oglaševalcev in na oglaševalskem razsodišču. Pohvali se lahko s tremi nagradami Effie in enim Zlatim peresom.

Uvodoma pove, da ima trženje v velikih podjetjih velik vpliv na njihove strateške odločitve, saj v ospredje daje kupca. Ta je vedno kralj, kar pomeni, da se je njegovim potrebam in željam treba vseskozi prilagajati. Marketinški oddelek je eden ključnih oddelkov vsakega podjetja, saj kupca z oglaševalskimi sporočili privabi do vrat trgovine. 

Preboj s kartico zvestobe

V Mercatorju majhnost slovenskega trga in s tem povezano močno konkurenco vidijo kot enega glavnih izzivov. Slovenske živilske prodajalne so evropska posebnost, saj se neprestano gradijo nove. V preko 480 Mercatorjevih prodajalnah zadnja leta opažajo, da domači potrošnik postaja bolj premišljen. Četudi je kriznih let konec, cena ostaja ključni dejavnik na podlagi katerega se odloča 56 odstotkov potrošnikov. Ker je slovenski kupec s povprečnim mesečnim obiskom vsaj petih različnih trgovcev precej nezvest, je izjemnega pomena, da mu ponudijo akcijske ponudbe. Ga. Andreja hkrati ocenjuje, da so z oglaševalskimi kampanjami zasičeni, sporočila pa so si preveč podobna, zato se izgubljajo razlike med trgovskimi verigami. Mercator dodano vrednost gradi s kartico zvestobe Pika, ki letos praznuje že 20 let, kupci pa so v njej prepoznali mnoge prednosti. Zahvaljujoč njej ostaja Mercator največja trgovska družba v Sloveniji in v širši balkanski regiji.

As v rokavu

Za živilske trgovce je ključen en korak: najti nišo, ki jih ločuje od tekmecev. Treba jo je podkrepiti z natančnim načrtovanjem in poglobljeno analitiko, še posebej pri primerjavi podjetja s konkurenčnimi družbami in lastnostmi potrošnikov, od njihove starosti do kupne moči. V Mercatorju tako stavijo na lokalno pridelavo, kakovost, široko ponudbo, najboljšo storitev, razmerje med kakovostjo in ceno, njihov največji as v rokavu pa je svežina.  

Dragocenost stalnih strank

Na nekoliko provokativno vprašanje, kje vidi svojega delodajalca čez 20 let, je predavateljica podala oceno, da bo na trgu še vedno izjemno pomemben človeški stik. Digitalizacija in hiter način življenja bosta prinesla več naprednih samopostrežnih blagajn, a stik z ljudmi in ustrežljivost bosta Mercator držala korak pred konkurenco. Najbolj donosni Mercatorjevi kupci so aktivne družine, posamezniki stari med 37 in 47 let, na katere vse bolj ciljajo s ponudbo bio prehrane. Največji izziv poleg pridobivanja novih kupcev je ohranjanje obstoječih, ki niso tako cenovno občutljivi, saj so zavezani trgovcu.   

Med stroko in položajem 

V podjetniškem svetu je dobro uveljavljena kratica 4P, za katero se skrivajo ponudba, cena, prodajni prostor in promocija. Predavateljica nam je predstavila še alternativni pomen, ki je po njenem prepričanju poglaviten za uspešen vstop v poslovni svet. Vanj je treba iti premišljeno, s sodelavci ob strani, s pestrostjo projektov pa pridobivati izkušnje. Drugi P, ki je morda napomembnejši, je poštenost v kolektivu, v katerem ne sme prihajati do prilaščanja tujih idej. Predzadnji P predstavlja problematičnost. Večina zna opravljati svoje naloge, vendar se ne znajde najbolje pri sodelovanju z drugimi. Visokoleteči posamezniki, ki si želijo čim hitreje priti na vrh, pa se morajo zavedati, da je tam “prepih.” S tem je orisala, da so vodstveni kadri večkrat tarče menjav, zato se je treba vprašati, ali želimo graditi strokovno kariero ali se potegovati za izpostavljene pozicije. Istočasno nas je opozorila, da je treba biti samokritičen in se zavedati, kdaj je primeren čas za prevzem določene funkcije.

Primož Kastelic (BusinessClass03)

Priljubljene objave