Pomembnost oskrbovalne verige podjetja

O pomembnosti oskrbovalne verige podjetja smo 27. decembra 2018 poslušali dr. Igorja Jakomina iz podjetja CargoX.

Veste, da logistika danes ni samo dobava blaga ob primernem času? Ste kdaj pomislili kako pomembno vlogo ima pri uspešnosti podjetja?

Dr. Igor Jakomin iz podjetja CargoX in udeleženci BC03

Dr. Igor Jakomin, ki ima več kot 20 let izkušenj na področju logistike, je operativni direktor podjetja CargoX, ki kot prvo na svetu s tehnologijo blockchain omogoča varno prenašanje vrednostnih tovornih papirjev. 

Udeležencem 3. generacije BusinessClass je predstavil pomembnost logistike, ki jo ta predstavlja za podjetje. Tako kot se spreminjajo svetovni trgi, se spreminjajo tudi logistične storitve. Največji del dobička v logistiki danes obstaja zaradi storitev dodane vrednosti, kot so etiketiranje, sortiranje, dodajanje in vstavljanje delov, dodelava v končni proizvod, dostava do končnega kupca, razstavljanje in sestavljanje pošiljk, odvoz od stranke, ponovna uporaba recikliranih in predelanih delov ipd. Gre torej za celotno izvedbo kompleksnih dejavnosti, potrebnih za ekološko primerno, varno, v optimalnem času, minimalnimi stroški ter v željenem stanju in obliki predano blago končnemu prejemniku.

Izpostavili smo Boschev primer, kjer so logistiki stare aparate odpeljali iz domov kupcev, ki so kupili nove, nato pa jih razstavili in dele, ki niso bili uničeni prodali nazaj Boschu, kjer pa so jih vgradili v nove aparate nižjega razreda. Logistiki blagovne znamke Esprit pa so pred dostavo oblačil v prodajalne, ta polikali in lepo zložili ter obesili na obešalnike. Zanimiv primer so tudi superge Reebok, ki v Evropo pridejo popolnoma zmečkane in z neobrezanimi zunanjimi podplati. Logistično podjetje te podplate obreže, superge napolni s papirjem, da jim da obliko, vdane jim vezalke ter na koncu estetsko zapakira v škatle.

Zahteve na logističnem področju so iz dneva v dan bolj raznolike. Logistika mora biti zanesljiva in točna, distribucijske strategije postajajo del ukrojenih oz. “custom made” logističnih storitev, pomembna pa je tudi kompleksna in temu primerno sodobna IT podpora. Vse te zahteve nas pripeljejo do oskrbovalne verige podjetja, ki jo sestavljajo ponavljajoči se procesi, ki po besedah Jakomina sledijo toku blaga oz. proizvodov, storitev, financ in informacij, njihov glavni namen pa je zadovoljiti potrebe kupcev.

Klara Prednik (BusinessClass03)

Priljubljene objave