Mreženje na dogodkih
O mreženju na dogodkih smo 13. februarja 2019 poslušali Brigito Pirc iz podjetja BNI Adria.
Mreženje je kot tek na dolge proge, kjer je potrebno veliko vztrajnosti in dela, da se pokažejo rezultati. Pomembno je, da osebnostno rastemo in se razvijamo. Pri gradnji medsebojnih odnosov moramo pozitivno gledati nase in predvsem verjeti v svoje sposobnosti.
Brigita Pirc iz podjetja BNI Adria |
Brigita Pirc je nacionalna direktorica in so ustanoviteljica podjetja BNI Adria, kjer strankam pomagajo pri poslovnem mreženju. Kasneje pa je svojo pot nadaljevala na področju psihoterapije.
Kako se lotiti mreženja?
Prepričana je, da je na prvem mestu to, da verjamemo sami vase in da se osebnostno razvijamo. Ne smemo se osredotočati na negativne in slabe stvari. Če smo prepričani v to, da smo slabi ali pa da nam ne bo uspelo, zapostavljamo sposobnosti, ki jih imamo. Ideja, da se ne da je slabo prepričanje, ki je nesmiselno in vodi v neuspeh. Zelo pomembno je, da poznamo samega sebe.
Kaj je pomembno pri mreženju?
Na samem mreženju je pomembno, da ljudjem poveste kdo ste. Vidnost in kredibilnost oz. gradnja zaupanja nam prineseta profitabilnost. Formula za uspešen proces mreženja je torej naslednja: VIDNOST + KREDIBILNOST = PROFITABILNOST.
Med dogodkom lahko opazimo odprte in zaprte skupine ljudi v pogovoru, kamor se lahko posameznik bolj ali manj uspešno priključi. Kako pa lahko pristopimo do posameznika ali odprte skupine? Tukaj velja pravilo, ki se glasi IN-YOU-ME-OUT, kar pomeni, da pristopimo z uvodnimi besedami, sprašujemo sogovorca, se sami predstavimo in na koncu zaključimo pogovor. Kjer nujno uporabimo vizitko ali pridobimo kontakt, da se lahko dogovorimo za sestanek, kavo ipd.
Zlato pravilo, ki si ga moramo zapomniti se glasi: »Ravnaj z drugimi, kot oni želijo, da ravnaš z njimi.« Kar pomeni, da obstaja veliko različnih tipov ljudi, katerim se moramo prilagajati, tako kot bi oni želeli da se pogovarjamo in obnašamo do njih. Razdelimo jih na štiri kategorije, to so Promotor, Vodja, Negovalec in Raziskovalec. Vsak od njih ima drugačna vedenja in stopnjo tempa, zato je tako pomembno, da spoznamo v katero izmed teh skupin spada sogovorec. V kolikor smo v timu je idealno če imamo vse štiri tipe ljudi.
Kaj pa postavljanje naših meja?
Dotaknili pa smo se tudi teme postavljanje naših meja. Telo nam vedno sporoča kje je naša meja. Zato, da smo sami ugotovili kje so naše meje smo naredili enostavni poskus. V parih smo se postavili en nasproti drugega, kjer je eden stal na mestu, drugi pa se mu je čisto počasi z majhnimi koraki približeval. Tisti, ki je stal, je v trenutku, ko je začutil, da je partner prišel do njegove meje osebnega prostora, moral pokazati stop. Zakaj je ljudem tako težko postaviti meje? Ker nas je strah, ne želimo prizadeti drugih ljudi in se bojimo, da bomo izgubili odnos. Prav je, da postavimo mejo kot kandelaber oz. svetilka, kar pomeni da smo pri komuniciranju jasni (svetimo) in hkrati tudi trdno stojimo na tleh.
Glavno pravilo in top namigi za mreženje!
Glavno pravilo pri mreženje je SLEDENJE, SLEDENJE IN ŠE ENKRAT SLEDENJE, kar pomeni sledenje na družbenih omrežjih, klici, sestanki, kave, e-mail itd. Pomembna je seveda tudi vizitka sogovornika, na katero si zapišemo datum, kraj srečanja in lastne opombe.
Top namigi za mreženje pa so:
- Ne prodajaj se na dogodku
- Poslušaj in sprašuj
- Predstavi se
- Opravi sledenje!
Anja Ferčnik Milakovič (BusinessClass03)