Je e-mobilnost morda bližje kot si mislimo?

O e-mobilnosti in prihodnjih izzivih Petrola smo 17. maja 2019 poslušali Tomaža Berločnika in dr. Miho Riharja iz podjetja Petrol, d.d. 

E-mobilnost pri Petrolu ne pomeni zgolj električnih vozil in električnih polnilnic, temveč so tukaj vključene tudi nove oblike mobilnosti, kot so souporaba vozil, prevozi na poziv in bolj dinamične oblike alternativnih prevozov kot dopolnilo obstoječim javnim ali zasebnim prevozom. 

Tomaž Berločnik, predsednik uprave podjetja Petrol d.d.

Tomaž Berločnik je predsednik uprave Petrola že od leta 2011. V tem času je podjetju pod njegovim vodstvom uspelo razširiti področja svojega poslovanja in se tako iz trgovca, katerega 95 % prihodkov prihaja iz naslova prodaje fosilnih goriv, transformirati do te mere, da podjetje od prodaje fosilnih goriv ustvari le približno polovico svojih prihodkov.   

Na predavanju nam je g. Berločnik najprej predstavil vizijo podjetja in predstavil strategijo za nadaljnjih 10 letTa še vedno vključuje prodajo naftnih derivatov kot eno izmed jedrnih dejavnosti. Za razliko od preteklosti, pa so tukaj še štirje močni stebri: prodaja energetskih in okoljskih rešitev, prodaja trgovskega blaga in povezanih storitev, prodaja električne energije iz obnovljivih virov, ter prodaja ostalih energentov. Kot peti steber pa prihaja v ospredje mobilnost, ki bo po predvidevanjih Petrola v prihodnje najhitreje rastoča dejavnost podjetja.

Dotaknili smo se tudi spreminjanja navad ljudi in prišli do spoznanja, da živimo v družbi, ko neka dosegljiva in boljša alternativa lahko spremeni navade ljudi praktično čez noč. Zato je predvidevanje teh sprememb in ponujanje alternativ eden izmed glavnih ciljev Petrola na področju e-mobilnosti.

Dr. Miha Rihar, vodja področja mobilnosti v podjetju Petrol d.d.

Dr. Miha Rihar je vodja področja mobilnosti, ki je eno od najbolj razvijajočih se področij na Petrolu. Zavedajo se, da nove tehnologije na področju mobilnosti prinašajo pravo revolucijo na tem področju, zato so nanj dobro pripravljeni. 

Predavanje je začel s predstavitvijo vseh področij mobilnosti, kjer Petrol že deluje in na katerih še bo v bližnji prihodnosti. Pogovarjali smo se o svetovnem razvoju panoge mobilnosti in kakšne rešitve lahko na tem področju pričakujemo od Petrola. Najprej smo se dotaknili tako imenovanih sistemov prevozov na poziv in deljenih prevozov, ki bi lahko ponudili alternativo javnemu prevozu in taksi storitvam kot jih poznamo danes. Takšni prevozi so brez vnaprej začrtane poti, brez voznega reda in so glede poti in časa prilagojeni uporabniku. Ta oblika prevoza bi omogočila, da je ta vedno na voljo, če bi zanj obstajalo povpraševanje. Obenem pa bi se lahko deloma prilagodila tudi pot glede na zunanje dejavnike (razmere na cesti itd.).

Prav tako smo se dotaknili tudi avtonomnih vozil. Ta človeškega upravljanja ne potrebujejo in zato prinašajo ogromne spremembe v naših navadah in odnosu do naše mobilnosti ter naših osebnih vozil. Dr. Rihar pravi, da dolgoročno obstajata dve možnosti prilagojenega sistema avtonomnih alternativnih prevozov za potnike. Prva je preko prilagojenih prevozov na poziv, druga pa preko sistema souporabe vozil. Meni, da se bo v trenutku, ko bodo na ceste zapeljala avtonomna vozila, meja med storitvami prevozov na poziv in souporabo vozil popolnoma zabrisala.

Beseda je nanesla tudi na že obstoječo rešitev na področju najema vozil. Operativni najem električnega vozila, kar na Petrolu poimenujejo kar Avto kot storitev, je zaenkrat na voljo le podjetjem in organom lokalne samouprave. V to so vključeni vsi stroški, ki so vezani na lastništvo samega avtomobila. To v praksi pomeni da ima stranka le en fiksni strošek mesečno, v katerega so vključeni stroški najema vozila, servisov, tehničnih pregledov, vzdrževanja, vinjet, itd. Zraven pa je možno zakupiti še čiščenje vozil in podobne storitve, ki jih Petrol ponuja v svoji redni ponudbi. 

Tako je e-mobilnost precej bliže, kot si morda predstavljamo. Na Petrolu pravijo, da se lastništvo električnega vozila, če z vozilom naredimo vsaj 100.000 kilometrov, v primerjavi z dizelskim ali bencinskim vozilom, splača že danes.

Matic Markovič (BusinessClass03)


Priljubljene objave