Učinkovita komunikacija in ogled pivovarne Union

Julija 2019, smo o učinkoviti komunikaciji na sestankih in predstavitvah, poslušali mag. Moniko Lapanja iz Centra poslovne odličnosti Ekonomske fakultete v Ljubljani.

Monika Lapanja, direktorica Centra za poslovno odličnost EF

Pobližje smo spoznali ključna pravila in smernice potrebne za odličnost in učinkovitost pri poslovni komunikaciji.


Mag. Monika Lapanja je direktorica Centra poslovne odličnosti Ekonomske fakultete v Ljubljani, v katerem udeležencem ponujajo različna ključna znanja v poslovnem svetu.


Monika nam je tokratno vsebino predavala zelo srčno in predano. Komunikacija je pri doseganju uspešnosti izrednega pomena. Znanja, ideje in druge veščine so zanemarljive, če tega ne znaš primerno prenesti na ciljno publiko ali osebo. 


Učinkovita komunikacija je sestavljena iz treh področij: priprava, oblikovanje in izvedba.

Pri pripravi je pomembno definirati cilj, se vprašati kaj moramo ali želimo z našo prezentacijo doseči in narediti plan. Kdo bo tam, kaj oziroma kakšno vsebino bomo predali (glede na tip ali strokovnost poslušalcev), kje in kdaj bomo to izvajali, ter kaj je dodana vrednost prisotnosti udeležencev.
Pri oblikovanju je zaželjeno, da nimamo preveč prosojnic, besedila, grafov in tabel. Slednji  naj bodo opremljeni s ključnimi podatki, ki bodo našo predstavitev naredili jedrnato. Pri pripravi prosojnic vedno stremimo k upoštevanju reka, slika pove več kot 1000 besed. 


Če povzamemo, ključno za učinkovito komunikacijo na predstavitvah ali sestankih je, da se pripravimo in jasno definiramo kaj je naš cilj. Pozornost usmerimo na čas in upoštevamo pravilo 'manj je več'. Poslušalec si zapomni zgolj 4 od 20ih prosojnic ter tri glavna sporočila, zato je pomembno upoštevati pravilo 'KISS' (keep it simple and short). Definitivno bo nastop poseben in si ga bodo ljudje zapomnili, če bomo drugačni, kreativni in inovativni, ter se bomo predstavili takšne kot smo. Proces komunikacije je lahko uspešen tudi, če se človeka dotaknemo z dobro zgodbo ali vplivanjem na čustva. 


V drugem delu smo na različnih primerih po skupinah odigrali igre vlog. Iz njih smo se naučili, da so šibke točke (npr. nepripravljeni ljudje na sestanku) vedno tarča napada; da je nekaterim zelo težko podati povratno informacijo, še posebej negativno. Najpomembneje pa se je zavedati, da dobro pripravljena oseba lahko naredi popoln preobrat. 


Na področju izvedbe bodimo pozorni na neverbalno komunikacijo, ki predstavlja večinski del komunikacijskega procesa. Neustrezna neverbalna komunikacija lahko preda napačna sporočila, zato je potrebno premišljeno držati naše roke (čim bolj proste, brez naslanjanj na mizo ali stol, držeči pisala ipd.), imeti dobro držo, primerne kretnje in se deležnikom približati na njim sprejemljivo razdaljo. Najučinkovitejše sredstvo pri neverbalni komunikaciji so naše oči, zato vzpostavimo očesni stik, ne smemo pa pozabiti niti na nasmeh, ki naš nastop naredi bolj prijazen in manj oster. 



Udeleženci Tretje generacije na obisku v Pivovarni Laško Union

Udeleženci Tretje generacije na obisku v Pivovarni Laško Union

Zapomnite si, vaja dela mojstra. Tudi komunikacija pri tem ni izjema.

Anja Drašler (BusinessClass 03)

Priljubljene objave