Kako učinkovito komunicirati
Alan Gregorec iz podjetja e2grow nam 4. marca
2020 predstavil način, kako lahko razdelimo ljudi na štiri različne osebnostne tipe
in kako prilagoditi komunikacijo glede na tip sogovornika
Ljudje smo zaradi različnih okoliščin v otroštvu in izkušenj v
življenju razvili različne osebnosti, ki jih lahko razdelimo na štiri tipe: dominantni
(rdeč), vplivni (rumen), stabilni (zelen) in analitičen (moder).
Če prepoznamo tip osebnosti šefa, sodelavca ali poslovnega partnerja lahko
komunikacijo usmerjamo in vodimo tja kamor si mi želimo.
Alan Gregorc o učinkoviti komunikaciji |
Predavatelj Alan Gregorec je nevro-lingvistični coach, ki pomaga
posameznikom spoznati sebe in svet okoli nas. Izobraževal se je za timskega
coacha in SDI (Strength deployment
Inventory) trenerja. Zaposlenim pomaga z uvajanjem sprememb v podjetja,
posameznikom pomaga do boljšega spoznavanja sebe, vodjem predstavlja načine
komuniciranja z zaposlenimi za doseganje najboljših rezultatov in še mnogo
drugih stvari.
Vsi vemo, kako pomemben je prvi vtis, ne zavedamo pa se, da vpliva
vsebina povedanega na le 7% celotnega mišljenja, ki si ga oseba ustvari o nas.
Ostale informacije sporočamo sogovorniku preko nezavednega nivoja, torej tona
glasu in govorice telesa. Če se naučimo način komunikacije prilagoditi
posamezniku, glede na njegov značaj, nam lahko to prinese uspešno sklenjen
posel, lažje razumevanje drugih, uspešno pogajanje ali pa boljše odnose z
bližnjimi.
DISC
teorija temelji na štirih osebnostih, ki jih v kvadratu razdeli po barvah na
rdečo, rumeno, zeleno in modro. Osebe v rdečem kvadratu so direktne, aktivne, usmerjene k cilju, rade
tvegajo, hitro sprejemajo odločitve, povejo kar si mislijo, so proaktivne,
odločne in disciplinirane, ne poslušajo drugih, imajo rade kontrolo, med
pogovorom prekinjajo drugega in ne marajo small talk. Osebe s takim značajem so
velikokrat na vodilih mestih v podjetjih. Osebe v rumenem kvadratu so pozitivne, družabne,
energične, impulzivne, tekmovalne, motivirajoče, kreativne, karizmatične
prijateljske, entuziastične, prijateljske in se izogibajo konfliktom. V zelenem kvadratu so osebe, ki
se ne marajo izpostavljati, so dobri mediatorji, pomirjujoči, sočutni,
potrpežljivi, predani, zaupljivi, odlični poslušalci, prizemljeni, odgovarjajo
le, če jih kaj vprašamo in radi pomagajo drugim. Osebe v modrem kvadratu so analitične, učljive, taktične, kritične,
pronicljive, zahtevne, osveščene, izogibajo se konfliktom, rade testirajo
podatke, zbirajo informacije, vzdržujejo standard, zanje so pomembni predpisi
in upoštevanje navodil.
Vsak
posameznika ima lastnosti iz vseh štirih kvadratov, vendar lahko pri vsakem
opazimo, da prevladujejo lastnosti v določenem kvadratu. Na to vplivajo tudi
okoliščine saj se doma obnašamo drugače, in so nam pomembne druge stvari, kot
na delu. Na splošno lahko rečemo, da sta rdeč in rumen tip ekstrovertirani
osebnosti, zelen in moder pa introvertirani. Posplošimo lahko tudi tako, da sta
rdeč in moder tip osebnosti usmerjena k določenemu cilju, rumenemu in zelenemu
tipu pa so pomembnejši odnosi z ljudmi.
Na
predavanju smo se med seboj tudi na praktičen način preizkusili, kako bi
prilagodili prodajo počitnic vsem štirim tipom osebnosti. Kupcu, ki ima rdeč tip
osebnosti smo na kratek in enostaven način ponudili aktivne počitnice, ki si
jih lahko načrtuje po svoje. Za kupca v rumenem kvadratu je bilo potrebno
ustvariti prijetno, prijateljsko vzdušje kjer smo mu predstavili vso zabavo, ki
jo bo tam lahko deležen. Za zelen tip osebe si je bilo potrebno vzeti več časa,
mu pustiti čas za premislek, mu ponuditi več možnosti – vendar ne preveč. Ponudili
smo mu družinske počitnice, kjer je poskrbljeno za vsako malenkost. Z modrim
smo se dogovarjali preko e-maila, saj imajo te osebe rade napisane informacije,
da si lahko same vzamejo čas za zbiranje dodatnih informacij in tehten
premislek.
Vsaka tip osebnosti ima dobre in slabe lastnosti. Če se
jih zavedamo, lahko pomanjkljivosti pri sebi zamenjamo s prednostmi. Zavedati
se moramo tudi, da so za uspešen projekt v timu potrebni vsi tipi osebnosti, v
prihodnosti pa nam lahko poznavanje tipov osebnosti pomaga v pomembnih
situacijah, kjer želimo komunikacijo usmeriti sebi v prid.
Sandra Zaplotnik (BusinessClass04)