Ključ do uspešne prodaje
O faktorju X v prodaji smo 11.
marca 2020 poslušali Primoža Krefta iz podjetja Gastrofuzija d.o.o..
Primož Kreft |
Kdo je Primož Kreft?
Energičen in strasten menedžer z dolgoletnimi izkušnjami v marketingu,
prodaji in vodenju v FMCG industriji. Deluje kot svetovalec podjetjem na
področju razvoja poslovanja ter je solastnik podjetja Gastrofuzija d.o.o..
Prodajo lahko enačimo z
reševanjem frustracij ljudi. Ključ do uspešne prodaje lahko obenem učinkovito
apliciramo tudi na osebnem področju v vsakdanjem življenju. Kaj je torej
omenjeni faktor X?
Prilagajanje sogovorniku
Ključno za uspešno sodelovanje
je, da poznaš svojega sogovornika in podjetje v katerem deluje. Marsikaj lahko storiš
že s predpripravo na sestanek. Veliko lahko o podjetju izveš skozi izkaz
poslovnega izida in bilance stanja ter temu ustrezno prilagodiš svojo prodajo. Sogovornika
lahko pred sestankom preveriš preko spleta, socialnih omrežij ali preko skupnih
prijateljev. Na sestanku pa lahko način razmišljanja posameznika, njegov način
komunikacije in vedenjske lastnosti razbereš skozi verbalno in še pomembneje,
skozi neverbalno komunikacijo. Ko ustvarimo celostno sliko sogovornika, je
pomembno, da se na to ustrezno odzovemo. Svojo komunikacijo prilagodimo
sogovorniku in zrcalimo njegov način komunikacije.
Ambasadorji tvojih idej
Razumevanje sogovornika pomeni
tudi, da veš, ali je tvoj sogovornik odločevalec ali ambasador v prodajnem
procesu. S svojimi idejami navduši sogovornika, ki bo v prihodnje lahko postal
ambasador tvojih idej znotraj podjetja. Pomembno je nabrati večje število
ambasadorjev oziroma podpornikov tvojih idej, ki bodo mogoče v ključnih
trenutkih podprli tvoje predloge. Ambasador v podjetju je lahko kdorkoli, od
skladiščnika, proizvodnega delavca ali upravnika podjetja.
Razumevanje frustracij
Bistveno v poslovanju in prodaji
je reševanje frustracij, ki ga ima naš poslovni partner ali stranka. Razumevanje
problema presega iskanje kratkoročnih rešitev. Z razumevanjem problema
prepoznaš njegov izvor in lahko z ustreznimi ukrepi preprečiš, da se v
prihodnosti ponovno pojavi. V primeru, da le kratkoročno krpamo nastale
probleme, se bodo le-ti neverjetneje kmalu spet pojavili. Učinkovite rešitve
pridejo na plano le, ko poznamo korenine problema. Pa naj si bo problem le ročno
vnašanje podatkov v sistem, ki odvzemajo razpoložljiv čas in znižujejo
učinkovitost delavca. Pri iskanju rešitev se ne ustraši razmišljati izven
okvirjev. Ali veš, da na trgu v povprečju uspe le 10 % inovacij? To pa ne
pomeni, da so preostale inovacije slabe za podjetje. Nasprotno. Inovacije za
podjetje pomenijo pomlajenje blagovnih znamk in širjenje ciljne publike
podjetja.
Kaj je torej faktor X?
Faktor X v prodaji lahko enačimo
z mehkimi osebnimi veščinami ter dobrimi medsebojnimi odnosi. Prvi sestanek
izkoristi, da s sogovornikom in podjetjem najdeš skupne točke na poslovnem
področju kot tudi na področju mehkih veščin. Uspešnost podjetja je odvisna od
večjega števila dejavnikov. Prav zagotovo mednje sodijo uspešno delovanje
logistike, administracije in financ. Nič od tega pa ne presegajo dobri
medsebojni odnosi znotraj ter izven podjetja. Dobri medsebojni odnosi so
ključni v prodaji, prispevajo k večji uspešnosti v poslovanju ter tudi v našem
vsakdanu.
Energičnost, strast in zaupanje
vodijo v večjo delovno uspešnost. Ne smemo pa izpustiti tudi medsebojnega
razumevanja. V kolikor med sestankom začutiš, da s sogovornikom ne govorita skupnega
jezika, ne bo nič narobe, da zaprosiš za »Time Out« in s sogovornikom še enkrat
razjasnita svoja stališča, razmišljanja in na ta način ugotovita ali se jasno
razumeta. Z vsemi poslovnimi deležniki je potrebno graditi dober odnos, ki se
bo obrestoval na dolgi rok.
Interaktivno izvajanje učinkovite komunikacije |
Povzetek
Način razmišljanja, komuniciranja
in osebnostne lastnosti se od osebe do osebe razlikujejo. Ključno je, da se
tega zavedamo, se znamo prilagajati sogovorniku in s pomočjo mehkih veščin
graditi trajne in dobre odnose. Vse to velja na poklicnem kot tudi v zasebnem
življenju. Ohrani strast do dela, ki ga opravljaš in jo širi med ljudi. Navduši
sodelavce ali stranke nad idejami, ki jih zagovarjaš in si na ta način ustvari
krog ambasadorjev oziroma podpornikov tvojih zamisli. V najboljšem scenariju pa
to storite še pred dogovorjenim sestankom v podjetju.
Člani Business Class programa smo
skupaj s Primožem ustvarili sledeči seznam ključnih faktorjev za uspeh:
poslušnost za probleme, strast, energičnost, prilagodljivost, odprtost,
strukturiranost, samozavest, vztrajnost, pogum, zavedanje, transparentnost in
prevzemanje odgovornosti. Pri vsem tem pa je pomembno, da pravilno razporedimo
časovne aktivnosti ter znamo projekt ustrezno zaključiti.
Rebeka Arhar, (BusinessClass 04)