STRATEGIJA PODJETJA
O strategijah in analizah podjetij nam je med 15.
aprilom in 16. majem 2020 predavala mag. Petra Lapajne iz podjetja Sava
Turizem.
V
preteklih tednih smo zaradi posledic dogajanju doma in po svetu svoje
izobraževanje nadaljevali z online predavanji mag. Petre Lapajne, ki nam je
predavala o strategijah podjetja, še posebej pa smo si pogledali zgodovino in
razvoj vsem znanega podjetja Lego. V tem sklopu predavanj smo imeli tudi prvo
delo v skupinah, kjer smo se trudili po najboljših močeh pripraviti čim boljšo
strategijo za podjetje Lego.
Petra Lapajne je magistrala iz poslovnih znanosti na Ekonomski
fakulteti Univerze v Ljubljani, kjer je kar nekaj let tudi poučevala. Kariero
je gradila v multinacionalki, v svetovalnem podjetju, sedaj pa že nekaj let
deluje kot direktorica na področju komuniciranja in marketinga v turizmu.
V tem sklopu predavanj smo se posvetili sledečim tematikam:
- Kaj so strategije podjetja,
- Mesto strateškega managementa v podjetju,
- Izdelava različnih analiz podjetja,
- Priprava strategij na podlagi opravljenih analiz.
Strategija podjetja sta smer ter obseg aktivnosti v organizaciji
na dolgi rok, s katerima se doseže konkurenčna prednost v spremenljivem okolju
preko specifičnega načina uporabe internih virov in kompetenc, s ciljem
doseganja pričakovanj deležnikov. Bistveno pri strategiji podjetja je, da gre
za dolgoročne usmeritve, ki niso zgolj enkratne, temveč ponovljive v določenem
daljšem obdobju. Hkrati mora strategija predstavljati neke vrste odgovor na
dogajanje v zunanjem okolju ob upoštevanju internih zmožnosti podjetja.
Spoznali smo strategije treh nivojev – korporativno, poslovno ter funkcionalno.
Strateški management mora upoštevati trenutno strateško pozicijo
podjetja, torej kje podjetje je in kje zmore biti v prihodnosti, glede na
vplive iz zunanjega okolja. Na tej podlagi se nato aplicirajo strateške
odločitve, ki nam pomagajo priti do boljšega rezultata v prihodnosti. V okviru
zunanjih dejavnikov, ki vplivajo na podjetje smo se posvetili različnim
analizam:
- PESTEL analiza (makro okolje) – analiza političnih, ekonomskih, socioloških, tehnoloških, ekoloških ter legalnih (pravnih) dejavnikov,
- Porterjeva analiza privlačnosti panoge – je analiza panoge/industrije, kjer preverimo konkurenčnost dejavnosti v kateri podjetje deluje,
- Analiza trga (kupcev) – razdeljevanje (segmentacija) kupcev v skupine in iskanje njihovih skupnih lastnosti na podlagi določenih dejavnikov.
Na podlagi ugotovitev naštetih metod, smo izdelali tudi SWOT
analizo za Lego podjetje ter pripravili predloge za njihovo nadaljnje delo. Pri
tem smo izdelali strategije na:
- Korporativnem nivoju – kaj je splošni namen podjetja ter na kakšen način bo podjetje doseglo določen obseg dejavnosti na ravni trga in produkta,
- Poslovnem nivoju – kjer smo poskušali ugotoviti kako uspešno tekmovati na izbranem trgu z izbranim produktom, ki ju opredeljuje korporativna strategija,
- Funkcionalnem nivoju – kako uspešno udejanjati poslovno in korporativno strategijo s primerno razporeditvijo vnaprej definiranih internih resursov podjetja.
Vse skupine so pripravile svoje analize in zanimivo je bilo
videti, kako smo na podlagi enakih informacij o podjetju Lego predvideli
različne strategije za njihovo delo v prihodnosti, kar nam da vedeti, da v
podjetništvu zagotovo nikoli ne obstaja zgolj ena pot do uspeha.
Maruša Repnik, (BusinessClass04)