BusinessLab
V simulaciji poslovnega okolja smo v
tednu od 8. do 13. Junija sodelovali z Marjanom Kramarjem, dr. Rokom Stritarjem
(Oksip svetovanje in izobraževanje) in dr. Blažem Zupanom (Ekonomska fakulteta
Ljubljana).
V intenzivnem tednu tega modula
BusinessClassa, smo se učili poslovanja v hitro spreminjajočem se poslovnem
okolju ter razumevanja procesov znotraj podjetja. Spoznali smo se z
dizajnerskim pristopom (Design thinking) za reševanje kompleksnih in slabo
definiranih izzov ter z vitkim (lean) pristopom, ki pomaga pri razumevanju
procesa ustvarjanja vrednosti v podjetju in identifikacijo balasta.
Modul se je pričel v IBMovih prostorih v
Kristalni palači, kjer smo se v ponedeljek ob deveti uri vsi prikazali željni
novih znanj in izzov, ki nas čakajo. Po uvodnem spoznavanju z našimi tremi
predavatelji smo hitro izvedeli kako približno bo teden potekal.
Igra se je pričela in predavatelji niso
bili več le to, temveč uprava podjetja Cooha Pooha, v katerem smo se mi vsi
pravkar na novo zaposlili. Da naši izzivi ne bi bili prelahki, se je naše
podjetje ukvarjalo z izdelavo in prodajo električnih vlakcev z železnicami, kar
nam je sprva povzročalo kar nekaj preglavic (''Le kdo to sploh kupuje?''). Razdeljeni
smo bili po oddelkih (IT, HR, marketing, finance, R&R in proizvodnja) in kaj
kmalu so sledile prve zadolžitve vsakega oddelka (takšne kot jih opravljajo v
realnih podjetjih), prav tako pa smo bili ločeno razporejeni tudi v projektne
skupine.
Skozi obe vrsti nalog so nas
predavatelji (in člani uprave našega podjetja) usposabljali za razumevanja in
prenovo procesov znotraj podjetja, za razvoj izdelkov in rešitev s poudarkom na
ustvarjanju vrednosti za končne uporabnike. Dr. Rok Stritar in dr. Blaž Zupan
sta nam predstavila vitki in dizajnerski pristop, vsi trije skupaj z Marjanom
Kramarjem pa so nam skozi reševanje izzivov podjetja predali vse svoje bogate
izkušnje in znanja iz sveta podjetništva.
Finale tedna se je zaključil s
predstavitvami prototipov novih izdelkov Cooha Pooha vsake projektne skupine,
ki smo jih BusinessClassovci upravi predstavili s pomočjo zabavnih skečev. Do
idej za te izdelke smo počasi prihajali skozi naloge čez celoten teden. Sprva smo
stopili v kontakt z uporabniki teh (otroških) igrač in vsi opravili kar nekaj
različnih pogovorov. S pomočjo tega smo lahko izhajali iz dejanskih problemov
končnega uporabnika in tako z izdelki lahko ponudili rešitve identificiranih
problemov.
Čeprav so nas na to opozarjali, je bil
teden zares intenziven (z bore malo spanca). Je bilo pa zadoščenje in ponos, da
smo ga prestali, zato še toliko večje! Odšli smo polni novih znanj in izkušenj,
pripravljeni za vse vrste različnih poslovnih izzivov, ki naš čakajo. Pa tudi
malo žalostni, da se skupaj z Marjanom, Rokom in Blažem v ponedeljek ne vračamo
v Cooha Pooha 😊
Katja Grosman (BusinessClass04)