Ključni dejavniki prodaje
V sredo, 27. maja 2020, smo preko
spletne platforme Zoom poslušali predavanje gospe Polone Kisovec, direktorice podjetja za donosno trženje 121
MARKETING d.o.o. in prve državne prvakinje v direktnem marketingu. Z njeno pomočjo smo osvojili znanja s področja
ključnih dejavnikov prodaje in veščine s katerimi prepričati ljudi, da se
odzovejo.
Termin ''prodaja'' se velikokrat
asociira z vsiljivostjo in neprijetno interakcijo s potrošniki. Kljub temu je
prodaja del našega vsakdanjika. Ne poteka le v poslovnem življenju, istočasno
je lahko tudi sestavni del medsebojnih odnosov.
Za uspešno prodajo je v veliki
večini potrebno vplivanje na čustva in navezovanje stika s človekom na drugi
strani. Da pa lahko vplivamo na čustva moramo v prvi vrsti sami čutiti in
iskreno verjeti v predmet prodaje. Ljudje radi sledimo in se poistovetimo z
večino, zato imajo pričevanja
uporabnikov tako zavedno kot nezavedno velik vpliv na sprejemanje odločitev. Zelo zanimivo je tudi dejstvo, da ljudje
večino odločitev sprejemamo na podlagi avtopilota oziroma nezavednih asociacij,
ki jih ustvarimo v obdobju adolescence. Tu igra glavno vlogo naših 5 čutil in
sicer; vid, tip, sluh, vonj in okus. Poleg razumevanja omenjenega asociativnega
učenja pa je za uspešen prodajni proces potrebno imeti jasno določeni cilj ter
biti pri pripravi prodajnih sporočil zelo kratki in jedrnati.
Posameznikovo sprejemanje
odločitev se opisuje kot 3-stopenjski proces in sicer: raziskovanje/navezovanje
stika, preverjanje in razrešitev. V prvi fazi je pomembno doseči želeni
čustveni naboj s pomočjo personalizacije, tona komunikacije, uporabe sprožilnih/hipnotičnih besed,
neverbalne komunikacije, vizuala, zgodbe itd. Segmentacija kupca je v tej fazi
zelo pomembna, saj nam omogoča identificirati njegove bolečine, probleme ter
načine, s katerimi mu lahko ponudimo rešitev. V fazi preverjanja so pomembna
dejstva o produktu samemu, njegovi uporabi, pogojem nakupa in ceni le tega.
Posameznik tu upravičuje potrebo po produktu ter tehta in preverja ali mu bo ta
prinesel večje zadovoljstvo kot znesek, ki ga bo plačal v zameno. Če stranki
uspešno odgovorimo na ZAKAJ se bo ta
prej odzvala. Zadnja faza je namenjena
zaključevanju prodaje, tako imenovanemu
''Call to action (CTA)'' v katerem prodajalec jasno usmeri stranko k
zaključnemu dejanju procesa nakupa. Želja mora premagati strah zato moramo
potrošniku vzbuditi občutek varnosti ter mu prijazno razložiti kako bo
najhitreje in najenostavneje prišel do rešitve. Najučinkovitejša metoda je
podajanje korakov (npr. samo v treh korakih..). Potrebno se je zavedati in
poznati vse 3 faze vendar pa 90% prodaje predstavlja navezovanje stika, cena pa
je nasprotno s pričakovanji zgolj dodatni motivator izzida.
V drugem delu predavanja gospe
Polone smo se posvetili analizi prodajnih mailov, ki smo jih predhodno
pripravili. Naučili smo se, da imajo maili, ki imajo v Zadevi: vprašanje, številko, ime prejemnika, besedo hvala ali jutri največjo verjetnost
odpiranosti. Vsebina maila naj bo
razčlenjena, jedrnata in levo poravnana. Ljudje težimo k coni udobja zato je za
doseg cilja priporočeno olajšati branje s podarjenimi ključnimi besedami
oziroma podatki ter tekst razbiti s priloženo sliko ali video vsebino. V mailu
vedno na preprost način povzamemo ponudbo (tudi, če je ta priložena v priponki)
in na kakšen način se lahko do produkta pride. Ključnega pomena je motivator
odziva in sicer je lahko ta v obliki akcije z omejenim časovnim obdobjem,
darilo ob nakupu, popust, itd. Mail je
potrebno pred pošiljanjem dvakrat prebrati z namenom odpravljanja slovničnih
napak.
Petra Komel Gentilini (BusinessClass04)