Kako razviti in pozicionirati znamko?

O razvoju in pozicioniranju blagovnih znamk nam je 3. julija 2020 predavala mag. Metka Hrovat, ki že vrsto let svetuje podjetjem kako uspešno vzpostaviti znamko in jo predstavljati na trgu.

Prvi uradni obisk podjetja v sklopu Business Classa smo imeli pri zavarovalnici Triglav, kjer nam je zgodovino podjetja, njihove vrednote ter nadaljnjo strategijo razvoja Triglava predstavil član uprave Uroš Ivanc. Izpostavil je pomembnost strateških usmeritev  kot so dolgoročna stabilna donosnost poslovanja, sprememba organizacije v sodelovalno in agilno ter končno osredotočenost na stranko pri kateri želimo vzpostaviti pripadnost.

Mag. Metka Hrovat ima 20 let izkušenj v operativnem in strateškem marketingu slovenskih podjetij in osem let v strateškem razvoju poslovanja in svetovanja v srednje velikih in velikih podjetjih. Kot svetovalka se je Brand Trustu je pridružila pred devetimi leti in se usmerila na razvoj strategij blagovnih znamk v multinacionalkah in slovenskih srednje velikih podjetjih ter v izobraževanje. Pred dobrim letom se je pridružila tudi podjetju SIP strojna industrija, kjer skrbi za ljudi in znamko podjetja.

Prva pomembna točka, ki jo je vzpostavila mag. Hrovat je bila, da ob razmišljanju o znamki ne smemo pozabiti, da hkrati razmišljamo o poslovni strategiji podjetja. Povezanost med njima je ključna za usklajeno delovanje, saj podjetja, ki so usmerjena na uspešnost njihove blagovne znamke beležijo kar 37,1% več prodaje, kot podjetja, ki tega fokusa nimajo. 

Korporativna strategija mora direktno vplivati na strategijo znamke, ki nato vpliva na strategijo marketinga ta pa dalje na strategijo produktov, prodajno strategijo, HR in PR strategijo ter nenazadnje tudi na cenovno strategijo, ki jo izbere podjetje.

Blagovne znamke in ne produkti sami so tisto, kar v kupcu sproži iracionalne nakupe. Na tej podlagi se gradi tudi zaupanje ter pripadnost kupcev znamki, ki pripelje do tega, da znamka postane v očeh uporabnika vrednota, ki je podjetje nerabi več dokazovati – a person who trusts will not think.

Za pozicioniranje močne znamke so pomembni trije kriteriji (WOW criteria):

  • Kredibilnost - katere pomanjkljivosti in potrebe lahko naša blagovna znamka zadovolji na podlagi svojih talentov in vrednot
  • Atraktivnost - kakšno vrednost, usmeritve, želje in želje imajo naši zvesti kupci
  • Diferenciacija - katere kriterije zasedajo tekmovalci

Zaključek – You do not buy what you see. You buy what you feel.

 

 

Edi Kosmač, (BusinessClass04)


Priljubljene objave