Misliš, če nimaš raziskave - veš, če jo imaš

O raziskavanju trga in medijev smo 27. februarja 2019 poslušali Janjo Božič Marolt in Janeza Jereba iz Inštituta za raziskovanje trga in medijev – Mediana.

Ali ste vedeli, da Slovenec prispeva povprečno 25 evrov v skupni prihodek Facebooka, ki  je v zadnjem kvartalu leta 2018 znašal 16. 914 milijard dolarjev? Da se v 24 urah na 27 TV programih predvaja povprečno 42 ur reklam? Da je Mercator trenutno največji oglaševalec v Sloveniji?

Janja Božič Marolt in Janez Jereb iz Inštituta za raziskovanje trga in medijev - Mediana.

Janja Božič Marolt je ustanoviteljica in direktorica Inštituta za raziskovanje trga in medijev – Mediana. Janez Jereb je svetovalec za marketing in trženjske raziskave v Mediani.

Inštitut Mediana je na trgu že od leta 1992. Prisotni so v Sloveniji, na Hrvaškem, v Srbiji in Makedoniji, raziskovati pa so začeli tudi trg v Bosni in Hercegovini. Njihov glavni cilj je izvajati vzporedne volitve in da te odražajo realno stanje, ki nam ga predstavijo v medijih. Poleg volitev so njihovi naročniki tudi različna podjetja, ki jih najemajo za ugotavljanje stanja na trgu. Ga. Janja Božič Marolt nam je povedala, da so trgovci med največjimi oglaševalci in da je Mercator trenutno vodilni oglaševalec v medijih. 

>>>Kako Mercator raziskuje in analizira svojo ciljno publiko, si lahko preberete tu.

Zaradi hitro spreminjajočega trga, trženjsko raziskovanje postaja vse večji izziv. Po eni strani je trg vedno bolj kompliciran, po drugi pa vedno enostavnejši. Za raziskovanje so potrebni demografski podatki (spol, starost, izobrazba…), zato se pojavi vprašanje, če lahko danes vsem kar določimo spol? Pridemo do ugotovitve, da demografski podatki niso dovolj, ampak moramo izvedeti tudi za življenjski slog oseb, ki jih raziskujemo.

V raziskovanju trga kot ga poznamo danes je potrebno vse več možganskih aktivnosti, kar pomeni preučevanje strank in njihovih potreb. Novodobna tehnologija nam omogoča, da to delamo na bolj učinkovit in hitrejši način (big data, umetna inteligenca, IoT…).

Milena Majkić (BusinessClass03)

Priljubljene objave